torsdag, december 26, 2013

Jul på dansk

Som jeg har fortalt før, er min værtmor jo dansk. Så vi holdt jul på den danske måde den 24. december. Det betød både and, kartofler, brun sovs, brunede kartofler, risalamande med mandel i, dans om juletræet, konfekt, småkager og åbning af en forfærdelig masse gaver.
Jeg var på skype med hele familien derhjemme, da de lige var blevet færdige med at spise, inden de skulle om juletræet. Det var rigtig skønt lige at få sagt hej.

Klokken fire tog vi i kirke, og på vej derhen begyndte det at sne! Det varede dog kun ti minutter, og det blev ikke, men det var en lille smule hvid jul.

Det var virkelig en skøn aften. Jeg blev også helt vildt overrasket. Jeg havde forberedt mig selv på, at i år ville jeg måske få nogle enkelte gaver, men mest penge hjemmefra. Men hold op hvor var der mange gaver under træet med mit navn på!
Mor, far og Patricia havde endda fået Vibeke til at købe nogle gaver til mig. De havde sendt til/fra kort her over, som de havde skrevet på. Så det var ligesom at få gaverne fra dem. Det var virkelig en sød tanke mor!

Så blev det alligevel hvid jul




Jeg måtte selv vælge min helt specielle juleske, og vi spiste også af juleplatter.

Vibeke blev ved at finde gaver i hele huset.
Vi havde ingen anelse om hvor de alle sammen kom fra!

Levende lys hører der jo til


Ingen kommentarer:

Send en kommentar