tirsdag, august 27, 2013

Første Skoledag

Så har jeg været i skole for første gang. Jeg må sige at der er MANGE gange.. Og RIGTIG MANGE klasseværelser. Men jeg farede ikke vild, så jeg er stolt af mig selv.
Dagen startede med tysk.. Jeg er kommet i den højeste klasse der ikke er college level, og jeg er bedre end de fleste der er i klassen. Fordi det er fjerde år for de fleste af dem, kommer vi ikke til at bruge bøger særlig meget = ikke så mange lektier. Jeg fik dog en opgave til næste gang. At ringe til min lærers telefonsvare, for at svare på hvor jeg gerne vil rejse hen. Rimelig nemt! Og en meget underlig måde at lave lektier på.
Næst på skemaet var algebra(matematik) her er jeg dog på det laveste level, så der er rigtig mange niende klasser i faget. Men det er fint nok.

Så kom problemet. Da jeg i starten af timen ville se hvor jeg skulle gå hen, efter timen. Opdagede jeg at mit næste fag, var et fag jeg har fået ændret.. Så efter timen gik jeg ned til min vejleder, for at høre hvad hun sagde. Hun havde nemlig printet mig et skema, med ændringerne. Men jeg fik udleveret et andet skema her til morgen. Hun var der dog ikke, så måtte lige sidde en times tid i en klasse sammen med Camilla. Før jeg igen kiggede efter hende, og fik styr på det hele. Så jeg skyndte mig hen til Teater, hvor jeg fik lov at spise i klassen, fordi jeg ikke havde fået frokostpause, pga. forvirringen.

Efter teater, skulle jeg have dans. Jeg kan allerede mærke at det er et fag jeg bliver rigtig glad for. Derfor tager jeg også til audition på det der hedder dance company, som er efter skole.
Vi kørte også med en ægte gul skolebus begge veje. Men hold op, hvor gider jeg ikke med den hjem hver dag. Det tog næsten halvanden time at komme hjem, fordi vores stop er det sidste. Men hvis vi har noget efter skole, kommer Vibeke eller Joe og henter os. Så det bliver nok ikke så meget jeg kommer til at køre med bussen.
Det var dog helt vildt at komme ud af skolen, og så holder der bare 20 hvis ikke flere gule skolebusser. Rimelig forvirrende. Så man skal holde øje med det lille nummer der er forrest på bussen.
Da jeg kom hjem, brugte jeg mere end en time på at kigge de forskellige papirer igennem, jeg havde fået. Samtidig skal Joe og Vibeke skrive under på minimum et papir til hver klasse (Ret dumt)

Nu vil jeg snart sove, man er rimelig træt efter sådan en dag. Det kræver tilvænning at stå op klokken 5:40

Min første tur i en gul skolebus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar